Sejlklubben Køge Bugt Handicapafdeling er stedet hvor du har mulighed for at sejle i dit eget tempo.
I Sejlklubben Køge Bugt ved vi, at fysisk handicap, ikke behøver at være en hindring for sejlads.

Vores mål er, at dække bredden og eliten inden for handicapsejlads. Vi tilstræber således, at få plads til alle med lyst til sejlads. Vi bakker også op om dem der vil dyrke sejladsen på konkurrenceplan.

Klubben råder over de mest moderne faciliteter til handicappede, herunder toilet, badefaciliter og klubhuse. Vi hjælper med det du ikke kan, og har alt nødvendigt udstyr der skal til, for at få dig på vandet!

Handicap sejlads er for ALLE med fysisk handicap over 18 år.
Har du lyst til at sejle, har vi tre bådtyper i SKB der egner sig til handicapsejlads:

• Olsen Twin
  • Mini 12er
  • Sonar (Kølbåd)

Under sejladsen er der følgebåde med instruktør og hjælpere.
Sejlsport kan dyrkes på mange niveauer, som ren oplevelsessport eller som konkurrence sport.
Kig forbi på Greve Marina, Hundige Havnevej / Hejren, Bro 17, 2670 Greve

Vi sejler mandag og onsdag fra kl. 17.00 – 19.00.

Transportmuligheder: S-tog til Hundige Station (linje E & A) eller Bus 224, Stoppested Hundigevej. Der er også mulighed for samkørsel fra S-tog – kontakt sejlklubben. (Der er gode parkeringsforhold til bil og handicaptransport på havnen.)

Handicap afdelingen i SKB samarbejder med:
Dansk Sejlunion (DS) – Dansk Handicap Idrætsforbund (DHIF) – Greve Kommune – Frivilligcenter Greve

Kontakt: Gitte Møller – handicap-formand SKB <handicap@skb.dk>