Sejlerskolen

SKB Sejlerskole er en af Danmarks bedste sejlerskoler, som både tilbyder undervisning i praktisk sejlads og i teori af erfarne undervisere.

Instruktørstaben består af erfarne instruktører som vil guide dig igennem hele forløb og vil løbende stå til rådighed med gode råd og vejledning hvis du skulle få brug for det.

Sejlerskolen råder over to IF kølbåde og velegnede undervisningslokaler i sejlklubbens klubhus på Hejren i Hundige havn.

Hvad kan sejlerskolen tilbyde:

Navigation:

24 ugers teoretisk undervisning i egne undervisningslokaler og med søfarts- styrelsens afsluttende delprøve. Undervisningen foregår i vores klubhus, på 1. sal på havneøen Hejren, Greve Marina.

Praktisk sejlads:

3 timer om ugen i 2. sæsoner som startende primo maj og sluttende ultimo september, og med søfartsstyrelsens afsluttende delprøve. Undervisningen indebærer tillige klargøring og rigning af båd samt afrigning og optagning af både om efteråret.

Der er max 3 elever samt en instruktør i hver båd.

Natsejlads samt fælles tur til en fremmed havn.

En natsejlads pr. sæson med afgang fra Hundige Havn og med ankomst i en havn i sundet.

En fælles tur til en fremmed havn i området.

Tovværkskursus:

Tre aftener i vinterperioden undervises der i knob, stik, taklinger og splejsninger

For at kunne deltage i praktisk sejlads skal du af forsikringsmæssige årsager være medlem af Sejlklubben Køge Bugt.

Ønsker du yderligere oplysninger så kontakt:

Formanden for Sejlerskolen Sverre Eplov tlf. 28358075

eller kasserer Lisa Jørgensen 53 65 04 84